V naší škole máme teď sedm asistentek pedagoga. Působí ve třídách, kde jsou žáci s poruchami učení nebo žáci jinak znevýhodnění. Při výuce asistentky pomáhají žákům, úzce spolupracují s učitelem, podílí se na přípravách, vedou děti k samostatnosti a pomáhají udržovat pozitivní vztahy.
Asistentky mají spoustu dobrých nápadů, ale během vyučování nemají příliš prostoru se setkávat a nápady si vzájemně předat. Vznikla potřeba společných schůzek, kde by si mohly předávat své zkušenosti. Díky podpoře vedení se v úterý 22. 3. uskutečnila první schůzka. Asistentky mluvily o tom, jak pracují ve třídách, jak komunikují s rodiči, jestli si vedou poznámky, jaké pomůcky pro děti potřebují. Znovu zazněla potřeba klidové místnosti pro žáky. Školní psycholožka podněty asistentek projednala s vedením školy. Dobré nápady se tak dostanou do praxe. Další setkání plánujeme za měsíc.
Školní psycholožka Mgr. Jana Sedlářová