V letošním školním roce naše škola získala prostředky na financování výuky Čtenářských dílen v rámci „Výzvy 56“ a zapojila se do aktivity „Čtenářské dílny jako prostředek ke zkvalitnění čtenářství a čtenářské gramotnosti“.
Zavedení Čtenářské dílny do vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura slouží ke zvýšení zájmu o čtenářství, zlepšení čtenářské gramotnosti a podporuje a rozvíjí individuální schopnosti žáků a jejich čtenářské aktivity.
Z prostředků získaných z dotace bylo financováno školení pedagogů na toto téma. Po výběru a nákupu vhodných knih byly realizovány v rámci výuky českého jazyka a literatury ve dvou ročnících 1. stupně (4. a 5. ročník) a ve čtyřech ročnících 2. stupně (6., 7., 8. a 9. ročník) Čtenářské dílny.
Co to vlastně čtenářská dílna je?
Čtenářská dílna je především vyučovací metodou, která zahrnuje ve větší míře tiché čtení, ale také zdůrazňuje skupinové sdílení myšlenek a reakcí na text, a to systematickými, propracovanými postupy.
Nestačí se naučit číst, naším cílem je, aby se žáci naučili číst přemýšlivě a pro radost. Každý žák by měl mít po ruce knihu, kterou si sám pro čtení zvolil. Děti se učí zapisovat a pořizovat si osobní záznamy z četby, sdílet se spolužáky bezprostřední zážitky a zkušenosti z četby, formulovat a vyjadřovat své myšlenky a názory a prezentovat přečtené knihy.
Mgr. Lada Zichová